Zikr je sjećanje, prisjećanje, spominjanje Allaha Uzvišenog.  Neki alimi čak su kazali da je zikr, zapravo, svaka vrsta pokreta, radnje i riječi koja čovjeku donosi sevape. Spominjanje Allaha je  Kur’anski imeperativ, naredba. “Sjećajte se vi Mene i Ja ću se vas sjetiti.” (Bekara, 152) 

“O vjernici, kada se s kakvom četom sukobite, smjeli budite i neprestano Allaha spominjite da biste postigli što želite.” (Enfal, 45)

Ovo su samo neki od ajeta u vezi s tim. 

Zikr se može činiti srcem i jezikom. Međutim, pravi i stvarni zikir jeste srcem. Zato što zikir  jezikom ne biva makbul/primljen, ukoliko ga ne prati srce. Zikr jezikom je samo sredstvo veze između  srca i Allaha. 

Pravilna ispunjenost sadašnjeg vremena ili vukuf-i zaman znači biti svjestan važnosti svakog trenutka. Tragalac za istinom mora znati koja su najhairnija djela za njega/nju i treba da ih i izvršava. Svoje vrijeme treba da ispuni činjenjem raznih zikrova, mora paziti na ponašanje svoga nefsa, a ako su njegova djela lijepa i dobra onda treba da je zahvalan. Zahvalnost je vrsta zikra. Ako je insan zagazio u ružna i loša djela odmah treba da se pokaje i da prigrli činjenje istigfara koji je također vrsta zikra. Insan se mora truditi da sve svoje prijašnje nedostatke i nepotpunosti izbjegne i odstrani od sebe. Sa svakim dahom koji udahne, čovjek treba provjeravati stanje svoga srca i da li mu je nefs u stanju smirenosti i zikra ili je u gafletu. Arifi za ovakav hal kažu da je to stanje ma’nevijatske pripravnosti.   

Allah Teala u Kur'anu časnom kaže: ''Allahovi prijatelji su samo mutekije/bogobojazni. Ali većina (kafira i gafila) to ne zna.''

''Za Allahove prijatelje nema straha ni tuge. Za one koji budu vjerovali i Allaha se bojali, za njih su radosne vijesti ( i kerameti) i na ovom i na onom svijetu – Allahove riječi niko ne može izmjeniti – to će zaista veliki uspjeh biti'' (Junus, 10/62-64)

Nakon poslanika, a.s., Allahove prijatelje predstavljaju Rabbani alimi, u koje se svakako ubrajaju i kamil muršidi. Oni su Poslanikovi varisi. A prema riječima Imam Gazalija, kako god nema većeg mekama od poslanstva isto tako i među običnim ljudima najčasniji i najveći mekam je biti varis Poslanikov, a.s. Obzirom da je tako, kamil arifi/oni koji su spoznali Allaha, su najčasniji ljudi na Zemlji, i utoliko je važno i veliko njih upoznati, voljeti, ući u halke njihovog odgoja i okoristiti se od njihovog sohbeta/druženja i stanja.

Vjera se sastoji od Allahovog odgajanja čovjeka. Ovaj odgoj odvija se kroz tri temeljna segmenta, a to su vjerovanje, ibadet i ahlak. Da bi neko bio istinski vjernik uslov je da vjeru živi u sva tri njena segmenta.

Poznati hadis u kojem je Džebrail a.s. došao Resulullahu s.a.v.s. i upitao ga šta je iman, islam i ihsan, govori o tome da našu vjeru sačinjavaju tri neodvojiva dijela .(Buhari,Iman 37.)

Dijelom koji govori o imanu – imanskim osnovama se bave učenjaci akaida, dijelom islama - ibadeta učenjaci fikha a ihsan ili ahlak se tiče unutrašnjeg odgoja čovjeka. Ahlak se ostvaruje uz vodstvo kamil ( potpunih ) insana. Ovi kamil insani se odgajaju u školama tesavufa pod nadzorom muršidi kamila.

Ihsan koji je spomenut u hadisi šerifu govori o važnosti unutrašnjeg čišćenja i odgoja koje se odvija kroz tesavvuf - sufizam.

Riječ ''fitna'',shodno kontekstu, može nositi različita značenja. U jezičkom smislu ta riječ nosi značenje poput: biti iskušan, belaj, katastrofa, tuga, neprilike itd. U teološkoj terminologiji fitna podrazumijeva svaku nevolju koja je iskušenje za roba. Isto tako svaki zulum koji dolazi od ljudi se naziva fitna.

Fitna je stara koliko i ljudski rod. Prvi primjer fitne imamo u događaju koji se desio između šejtana i hz. Adema u džennetu. Drugi primjer je događaj između Habila i Kabila.

U ahiri zemanu fitne će biti više nego ikad prije. Toliko, da će obuhvatiti svako mjesto poput crne noći, i doprijeti će do svih, i do vjernika i do nevjernika.

Najveća fitna koja će se desiti u ahiri zemanu jeste pojava Dedžala. Nakon dunjaluka ispiti i fitna se nastavljaju i u kaburskom životu.

Riječ ''fitna'',shodno kontekstu, može nositi različita značenja. U jezičkom smislu ta riječ nosi značenje poput: biti iskušan, belaj, katastrofa, tuga, neprilike itd. U teološkoj terminologiji fitna podrazumijeva svaku nevolju koja je iskušenje za roba. Isto tako svaki zulum koji dolazi od ljudi se naziva fitna.

Fitna je stara koliko i ljudski rod. Prvi primjer fitne imamo u događaju koji se desio između šejtana i hz. Adema u džennetu. Drugi primjer je događaj između Habila i Kabila.

U ahiri zemanu fitne će biti više nego ikad prije. Toliko, da će obuhvatiti svako mjesto poput crne noći, i doprijeti će do svih, i do vjernika i do nevjernika.

Najveća fitna koja će se desiti u ahiri zemanu jeste pojava Dedžala. Nakon dunjaluka ispiti i fitna se nastavljaju i u kaburskom životu.

Zikr, u jezičkom smislu, znači: spominjati, sjećati se, ne biti u stanju gafleta, klanjati namaz i činiti dovu.

U sufijskoj terminologiji zikr podrazumijeva spominjanje Allaha sa određenim riječima ili rečenicama.

Zikr oslobađa čovjeka od lažnih ljubavi a smješta u srce ljubav prema Allahu. Sve lijepe osobine dolaze do izražaja posredstvom zikra. Zikr je temelj na putu do Allaha. Zbog svega toga naređen je Kur'anom i sunnetom i Allahovi dostovi ga stavljaju na prvo mjesto- odmah iza teobe.

Stranica 1 od 3

Pretraga