Uzvišeni Allah u Kur’anu Časnom kaže:
„O vjernici, čuvajte sebe i porodicu svoju od vatre…“ (Tahrim, 6)
Poslanik, s.a.v.s., nas uči kako da se čuvamo od vatre i u hadisu kaže: “Naredite im da rade ono što Allah, dž.š., voli, a zabranite im da rade ono što On ne voli.“ (Sujuti)
Temeljni cilj formiranja porodice jeste obezbjeđivanje zdravog potomstva. Dijete je plod roditelja i oni, na neki način, nastavljaju da žive kroz djecu. Dobro dijete, koje čini dove za roditelja nakon njegove smrti, je najveće bogatstvo, jer biva uzrok da se čovjeku dobra djela i dalje pišu.
Svako dijete je predisponirano i za dobro i za zlo, a šta će prevagnuti zavisi od utjecaja roditelja i sredine.
OSNOVNE OBAVEZE PREMA DJETETU
1. Radovati se rođenju i na tome zahvalu (šukr) činiti
Roditelji treba da se raduju rođenju djeteta i da čine zahvalu Allahu, da razmišljaju i uzimaju pouku iz tog događaja. Nijedan čovjek ne zna kako se odvijalo njegovo stvaranje, međutim, svjedok je i uzrok stvaranja svog djeteta. Čovjek svjedoči fenomenu kako Allah stvara iz ničega i to kod njega treba da poveća iman i ljubav spram Uzvišenog Stvoritelja.
Ovdje moramo napomenuti da sa istom radošću treba dočekivati rođenje i djevojčice i dječaka, jer samo Allah zna u kome od njih će biti veći hajr.
2. Proučiti ezan na desno i ikamet na lijevo uho
Poslanik, s.a.v.s., je rekao: „Kojem god se novorođenom djetetu na desno uho prouči ezan, a na lijevo ikamet, to dijete će biti zaštićeno od padavice i džinnskog napada.“ (Ahmed)
Kada dijete počne da progovara, najprije ga treba podučiti riječima Allah i La ilahe illallah. Iako ono ne razumije njihovo značenje, ove riječi donose veliki bereket, korist i nur.
3. Dati mu lijepo ime
Prilikom davanja imena potrebno je obratiti pažnju na sljedeće:
Djetetu se ne može dati jedno od imena koja pripadaju isključivo Allahu, poput imena: Allah, Dženabi Hak ili Rahman. Međutim, imena koja su ujedno i Allahova svojstva, kao što su Kadir, Kerim itd., mogu se davati sa prefiksom „abdu“ tj. Abdulkerim, Abdulkadir, što to znači „Rob Allaha Plemenitog, Moćnog“.
Poslanik, s.a.v.s., je rekao: „Allahu su najdraža imena Abdullah i Abdurrahman.“
Djeci se mogu davati Poslanikova, s.a.v.s., imena i to je čak i preporučeno. Takvo je ime čast za onog koji ga nosi, a za porodicu uzrok dobra i bereketa. Muhammed, Mustafa, Mahmut, Ahmed, Nezir, Bešir su Poslanikova, s.a.v.s., imena.
Lijepo ime donosi korist i na ahiretu.
U hadisu stoji: „Vi ćete na Sudnjem danu biti prozivani po imenima i po imenima očeva vaših, stoga nadijevajte lijepa imena.“
Zbog toga djeci treba davati imena poslanika, ashaba, velikih alima, evlija, dobrih robova, heroja itd.
Ako dijete preseli nakon što pusti glas, treba mu prvo dati ime, pa ga nakon toga zakopati.
Imena koja imaju loše značenje i koja nisu lijepa za izgovor treba promjeniti, jer je i Poslanik, s.a.v.s., tako radio.
Djeci ne treba nadijevati imena osoba koje su u historiji poznate po kufru, zulumu i grješenju, kao ni imena koja su sinonim za kufr i širk.
Djetetu je dovoljno nadjenuti jedno, međutim, mogu se nadjenuti i dva imena.
4. Sadaka i akika kurban
Klanje kurbana nakon rođenja djeteta, kao izraz zahvalnosti Allahu, dž.š., je sunnet. Takav se kurban zove akika. Za akiku je dovoljno zaklati jedan kurban kako za žensko tako i za muško dijete, međutim, za muško je bolje dva.
Poslanik, s.a.v.s., je rekao: „Sa svakim novorođenim djetetom nalazi se ono što mu pričinjava muke. Stoga pustite krv (zakoljite kurban) i od djeteta otklonite štetu.“
Klanje akike je obaveza koja pripada ocu. Ukoliko otac nije u mogućnosti zaklati kurban, onda to može učiniti djed ili neko drugi od bližnjih. Meso od ovog kurbana mogu jesti svi ukućani, a može se ispeći i sa njim se mogu počastiti i bogati i siromašni.
Klanje kurbana za akiku nije određeno vremenom. Može se klati sedmi dan po rođenju djeteta, ali i u nekim narednim danima, mjesecima ili godinama.
Za one koji nisu u mogućnosti da zakolju kurban za akiku, nema grijeha ni odgovornosti. U toj situaciji korisno je dati sadaku ne pridajući pažnju visini iznosa.
Kada dijete bude imalo sedam dana, sunnet je ošišati mu kosu i podijeliti sadaku u iznosu težine zlata ili srebra proporcionalnoj težini kose. Međutim, ako će ovo šišanje djetetu nanijeti štetu onda se to neće ni činiti nego će se, u skladu sa svojim mogućnostima, podijeliti sadaka.
Ukoliko postoji mogućnost, sunet je i preporučeno da neko od dobrih Allahovih robova tek rođenom djetetu u usta stavi nešto slatko što je prethodno sažvakao u svojim ustima.
5. Podučiti ga određenim edebima
Kada dijete počne da govori i samo jede, treba mu ukazivati da jede desnom rukom i polahko ga privikavati na to.
Zatim, dijete treba učiti da jelo jede ispred sebe, na početku prouči bismilu, na kraju kaže elhamdulillah, navikavajući ga da nakon jela pere ruke, a u određenim periodima dana da pere zube. Sve ovo neophodno je pokazivati na vlastitom primjeru.
Lijepo je i preporučeno da se dijete poduči jednoj kraćoj dovi koju će učiti pred spavanje.
– Drugi edebi iz svakodnevnog života
Dok djetetu oblačimo odjeću uvijek trebamo početi od desne ruke, odnosno noge, govoreći mu pri tom o ispravnosti takvog postupka.
Zatim, dijete treba podučiti da u kuću i u džamiju ulazi desnom nogom.
Kada ulazimo u kuću, ukućanima i djeci trebamo nazvati selam i djecu podučiti kako da odgovore na selam. Djecu bi trebalo podučiti edebu prilikom ulaska u tuđu kuću; objasniti im da zvone/kucaju i da ne ulaze bez dozvole.
Prilikom korištenja toaleta podučiti ih i naviknuti da ulaze lijevom, a izlaze desnom nogom, te ih naviknuti na obavljanje čišćenja nakon obavljenih potreba (taharet).
Djecu treba naučiti edebu prema roditeljima, braći i sestrama, komšijama, zatim gostima koji dolaze kući itd. Objasniti im da u komunikaciji koriste lijepe riječi, a da izbjegavaju grube i ružne izraze. Posebno se mora paziti da roditelj u ovakvim postupcima ne bude loš primjer djetetu.
6. Privikavanje na namaz
Kada dijete dođe u dob da može učiti da čita i piše, među prvim stvarima koje treba uraditi jeste da ga se poduči namazu. Dijete koje nauči da čita i piše, treba polahko da nauči sure i sastavne dijelove namaza.
U tom periodu, dijete ne razumije sve što čuje i vidi, ali sve što vidi usvaja, voli i slijedi. Do desete godine dijete treba da posjeduje potrebno znanje o namazu kao i naviku klanjanja namaza. Vezano za ovu temu Poslanik, s.a.v.s., je rekao:
„Djecu do sedme godine podučite namazu. A kada dostignu dob od deset godina, ako neće da klanjaju prisilite ih. I tada ih razdvojite u postelji.“
U drugoj predaji, prisila i kazna se naređuju ukoliko ne budu klanjali kada dostignu dob od trinaest godina.
Sve informacije vezane za namaz, ono što treba da nauči napamet kao i praktičnu primjenu, dijete treba da nauči prije nego što postane spolno zrelo. Do te dobi treba da nauči učiti tečno u Kur’anu i potrebne sure napamet.
Kazna koja se spominje u hadisu je vrsta kazne koja se djetetu daje u situacijama kada neće da popije lijek, kada neće da jede, da uči u školi, održava higijenu i slično. Kazna se ne smije sastojati od zastrašivanja, prepadanja ili nanošenja povreda djetetu.
Dijete koje nije obavezno (mukelef) se ne smije podvrgavati postupcima koji proizvode mržnju prema ibadetu.
Cilj je da se kod djeteta izgradi svijest o namazu kao stubu vjere i jednom vrlo lijepom djelu koje je ključ dženneta. Ukoliko se na ovo djelo ne poziva lijepim riječima i vlastitim primjerom, za dijete ovo neće biti lijepo nego noćna mora. Danas, kada se ljudima govori o vjeri, treba bit pažljiv i strpljiv. Ako nismo blagi i ljubazni, ne možemo biti voljeni. Ako nismo slatkorječivi, ne možemo ući u srca. Ako ljubav ne pokažemo, ne možemo ljubav probuditi.
Uzvišeni Allah, naređujući očevima da porodicu privole na namaz, kaže: „Naredi ukućanima namaz, i sam ustraj u tome!“
Kada je objavljen ovaj ajet hz. Fatima i hz. Ali su se bili tek vjenčali i počeli da žive odvojeno. Tada je Poslanik, s.a.v.s., svako jutro dolazio do njihove kuće i ispred vrata ih blago dozivao:
„Hajde, ustanite na namaz, Allah vam se smilovao!“
Veliki evlija s. Abdulhakim Husejni, k.s., je rekao: “Naučite djecu da klanjaju sa sedam godina, a kad dođu u dob od deset do petnaest godina pobrinite se da obavezno klanjaju, ako treba i prsilite ih. Vi ih podučite njihovoj vjeri i budite im lijep primjer, a ako oni kasnije to napuste vi nećete biti krivi.“
Prvi primjeri su roditelji i to važi u svakom poslu: održavanju higijene, namazu, postu, govoru, održavanju riječi, pridavanju pažnje halal zaradi i drugim djelima. Jako je teško djetetu objasniti nešto što nikad nije vidjelo u porodici.
7. Vijeme da se rastave u postelji
Prema hadisima, djecu u postelji treba rastaviti kad dođu u dob od deset godina, čak iako su istog spola. Ukoliko to nije moguće, onda barem treba da se razdvoje pokrivači. Ako je riječ o različitim spolovima, treba im obezbjediti zasebne sobe kada dođu u dob punoljetstva (po islamu). U situaciji kada to nije moguće, sobu treba pregraditi ili barem podijeliti paravanom, te im na taj način omogućiti slobodno ponašanje.
8. Sunet djece
Sunet muške djece je jedan poseban znak muslimana i sunnet koji je počeo sa Ibrahimom, a.s., a naš Poslanik, s.a.v.s., je nastavio s tim običajem i preporučio ga ummetu.
Postoje alimi koji kažu da je sunećenje vadžib. Shodno tome, Imam Malik, r.a., je rekao da nije dozvoljeno da bude imam onaj ko nije osunećen, te da se njegovo svjedočenje ne prima.
Osunetiti dijete sedmi dan po rođenju je mustehab. Poslanik, s.a.v.s., je sedmi dan nakon rođenja Hasana i Husejina zaklao kurban i naredio da ih osunete.
Sunećenje se može obaviti i poslije, ali to treba učiniti prije nego dijete dostigne polnu zrelost. Međutim, ukoliko se do tad ne učini svakako treba učiniti poslije.
9. Obezbjediti mu lijepo okruženje
Veoma je važno pronaći djetetu dobrog druga ili mu sam biti dobar drug. Međutim, nemoguće je da se roditelji uvijek spuštaju na dječiji nivo, stoga je neophodno naći im dobrog prijatelja. Ovo je naročito važno kada se djeca približe dobu punoljetstva.
Sljedeći hadis nam govori o važnosti ovog pitanja: ”Čovjek je na vjeri svoga prijatelja, pa neka svako pazi sa kim će prijateljevati.“ (Tirmizi)
10. Dati mu znanja vezana za punoljetstvo i odnose među spolovima
Period u kojem djeca postaju polno zrela je dob između 10 i 15 godina. Ovo je period kada se bude strasti kod osobe, pa čak iako to čovjek ne želi nefsanski osjećaji se bude, jačaju, nadvladavaju razum i osoba postaje slaba naspram strasti. Mladima u ovoj situaciji treba biti od pomoći, poduzeti sve mjere opreza, oslanjati se na Allaha, a ne na svoju pamet i nefs, naučiti granice edeba i sljedeći ih uzeti porodicu u zaštitu.
Naša vjera garantira sreću svakoj osobi koja se pridržava propisa, bez obzira u kojoj se dobi ko nalazio.
Period puberteta je veoma osjetljiv period i za muško i za žensko dijete, te djecu treba informirati o ovoj temi prije nego što se počnu primjećivati prvi znaci polne zrelosti. Treba im objasniti kako jedan muškarac ili žena ulazi u dob polne zrelosti, koji su znaci, a zatim i posljedice. Treba im govoriti o obavezi preuzimanja vjerskih dužnosti i čuvanja od grijeha, jer se tada počinju pisati djela. Ukoliko se ne pojave znaci punoljetstva, a osoba napuni 15 godina, računa se da je punoljetna.
11. Obaveze koje nastupaju sa punoljetstvom
Prva obaveza djeteta u ovom periodu jeste da nauči kako se uzima abdest i gusul. Djevojčica je obavezna da uzme gusul nakon svakog mjesečnog krvarenja, a dječak ima istu obavezu nakon polucije.
Druga temeljna dužnost je pet dnevnih namaza.
Zatim, kada postane punoljetna djevojčica je obavezna da propisno pokrije glavu i tijelo.
Čovjek sa punoljetstvom postaje zadužen postom kao i drugim ibadetima.
12. Na šta treba obratiti pažnju prilikom odgajanja djece
Allah, dž.š., nam kaže: “I mi nikog nismo kaznili dok mu poslanika nebi poslali.“ (Isra, 15)
Ovaj ajet nas uči da moramo prvo dati znanje, podučiti, obavijestiti, a zatim pratiti postupanje.
Kada su jednog alima upitali kako je uspio da tako lijepo odgoji svoju djecu, on je odgovorio da im ni on ni majka nikada nisu bili negativan primjer, sve lijepo što su od djece očekivali prvo su sami činili.
Hasan Basri, k.s., kaže: ”Ako kod djeteta primjetiš nepoželjno ponašanje prvo preispitaj sebe, jer to je sigurno odraz tvog postupanja.“
Neki ljudi uče kroz greške. Kada kod djece ispravljamo greške, trebamo se ponašati kao što se Allah ponaša prema nama (da nas odmah kažnjava niko ne bi živ ostao).
Preko dijela grešaka svjesno se prelazi, oprašta, daje se vremena da se greška shvati, opominje se i upućuje na dobro. Ko prihvati grešku i pokaje se – vrijedan je i to treba cijeniti. Greške iz prošlosti mu nikada ne treba spominjati i prigovarati za njih. One o kojima brinemo trebamo pomoći i naći put do njihovih srca. Moramo biti lukaviji od šejtana koji ih vara i slađi od grijeha koje im njihov nefs prikazuje lijepim, kako bi prednost dali nama, a ne njima.
Sulejman Hilmi Tunahan, k.s., je rekao: ”Oni koji batinama i galamom nastoje odgojiti svoju djecu samo će ih naučiti nekulturi i nepristojnosti. Dijete se najviše boji batina i galame. Nakon što se na to navikne, čega će se onda bojati.“
13. Podučiti ga pisanju i učenju Kur’ana
Kad dođe vrijeme dijete treba naučiti da čita i piše, u isto vrijeme treba ga podučiti Kur’anu i mubarek Poslanikovom, s.a.v.s., životu. Posebno im treba objašnjavati ljepotu islamskog života kroz primjer Resulullaha, s.a.v.s., ashaba, ehli bejta, velikana tesavufa, mezhebskih imama i govoriti im koliko su zbog toga bili sretni i uspješni.
Pjesme, poeziju i knjige koje navode na loše misli i postupke treba držati daleko od odjece, jer oni nisu u stanju da razlikuju dobro i zlo, sve što čitaju i čuju smatraju ispravnim i počinju da slijede. Ako to potraje, postaje dio prirode i karaktera, a sam odgoj postaje znatno otežan.
Dijete treba osposobiti vještinama potrebnim za život, naročito da se može odbraniti u slučaju opasnosti. Važno je i ono što nam koristi u svakodnevnom životu kao što su prva pomoć, plivanje, jahanje, vožnja. Kad dođe vrijeme, treba ga poučiti jednom poslu kojim će zarađivati halal opskrbu. Djevojčice treba poučiti kućnim poslovima, izradama rukotvorina isl.
Podučavanje Kur’anu
Uzvišeni Allah kaže: ”Mi objavljujemo Kur’an kao lijek i rahmet za vjernike, a silnicima on samo propast povećava.“
Kur’an je lijek za pogrešna vjerovanja i loša ponašanja. Oni koji ne znaju učiti Kur’an u stalnoj su opasnosti da im namaz bude pokvaren. Samo jedna nepravilno izgovorena riječ može pokvariti namaz. Čovjek može tako klanjati godinama, a da na ahiretu to ne nađe. Zbog svega toga Resulullah, s.a.v.s., je rekao: ”Najbolji od vas je onaj ko nauči Kur’an (zajedno sa njegovim mudrostima) i njemu poučava druge.”
Kako je u ajetu spomenuto Kur’an je lijek, ali ne samo za duhovne nego i za fizičke bolesti. Sam Resulullah, s.a.v.s., i ashabi su Kur’anom liječili i fizičke bolesti. Poslanik, s.a.v.s, je rekao: “Ko traži lijek mimo Kur’ana, Allah mu neće dati.“
Učenje Kur’ana puni srca nurom, a oči suzama, čak iako se uči bez razumijevanja. Žalosno je da većina današnjih porodica sve žrtvuje kako bi im djeca završila fakultete, a ni blizu toliko ne ulažu i ne trude se po pitanju vjerskog obrazovanja. Ne pridaju tome pažnju, a ne znaju da je dijete lišeno straha od Allaha kao živa bomba koja kruži društvom uništavajući i dunjaluk i ahiret.
Najveći ideal pobožnog roditelja je da podigne dijete koje traži Allahovo zadovoljstvo, uči Kur’an i slijedi ga. Na ovakve roditelje se odnosi radosna vijest o kojoj govori hadis: “Ko uči Kur’an i radi po njemu, na Sudnjem danu njegovim roditeljima će biti stavljena kruna. Svjetlo te krune ljepše je od sunčevog sjaja. Pa zamislite onda kakvo će tek biti svjetlo onog ko radi po Kur’anu.“
Knjiga dijela ovakvih roditelja se ne zatvara ni nakon njhove smrti, sve što dijete uradi, piše se i njima.
Nakon što jedan vjernik povjeruje u kur’anske istine, nauči Kur’an, po njemu postupa i na tome ustraje, ući će u džennet i uvesti sa sobom još deset članova svoje porodice.
Stoga, Allahove evlije nikada nisu pružali noge prema hafizima koji u prsima nose Kur’an i rade po njemu.
Najbliži nasljednici jednog čovjeka su njegova djeca, a najbolje nasljedstvo je ono koje će vječno trajati. Ako im ne ostavimo to nasljedstvo, tužit će nas na Sudnjem danu.
Za duhovni život nema ništa gore od zanemarivanja Kur’ana. Govoreći o najvećim grijesima ummeta Poslanik, s.a.v.s., navodi zaboravljanje onog što se nauči iz Kur’ana. Društvo koje je uskraćeno od duha Kur’ana je kao zemlja u kojoj sunce ne izlazi. Allah je Stvoritelj i dunjalučkih i ahiretskih znanja i razuma koji ih izučava, a Kur’an sve to obuhvata. Toliki trud uložimo da bismo naučili jedan strani jezik, zar nije tužno da ne uložimo barem upola toliko kako bismo naučili učiti u Kur’anu.
Jedan ashab je upitao Resulullaha, s.a.v.s.: “Koje djelo je Allahu najdraže?“
“Kad neko završi put pa ponovo krene,“ odgovorio je Poslanik, s.a.v.s.
Na upit šta je to Poslanik, s.a.v.s., odgovori: “Nakon što proučiš cio Kur’an da ga učiš ponovo ispočetka.“ (Tirmizi)
Stoga, onaj ko svakodnevno uči Kur’an, njemu se brišu grijesi, sevabi se množe, a stepeni kod Allaha dižu. Učenje virda i svakodnevno učenje Kur’ana je put Resulullaha, s.a.v.s., i Sadati kirama, k.s.
Sve ovo smo dužni osigurati svojoj djeci, ako ne želimo da nas tuže na Sudnjem danu .
Da nam Allah himmetom i bereketom Sadata omogući podižemo potomstvo koje će biti svjetlo i radost naših očiju. Amin.
Ono što je bitno jeste da društva, uključujući i čitavo čovječanstvo, usvoje lijepi ahlak i pronađu uzor za kojim će se povoditi. Da bismo pronašli put umjerenosti i ravnoteže, da bismo se očistili od grubosti, spasili nezrelosti i bili na istini, odnosno da bismo se okitili ahlak-i Muhamedijjom, potrebno je krenuti na put odgoja i duhovnog nadzora od strane njegovih duhovnih nasljednika (vārisa), istinskih alima koje je on, a.s., najavio u radosnoj vijesti, a koji su doktori za srce.
Ako želite i vi da krenete na put duhovnog odgoja, brže duhovno napredujete, da se vežete za muršida, da slušate sohbete ili da se družite sa osobama koje su se vezale za ovakve velikane možete nam se obratiti porukom na Messenger ili na kontakt podatke an ovom linku: Kontakt
Nije potrebno vezivanje za muršida da bi mogli da prisustvujete sohbetima i druženjima. Svi ste dobrodošli.
Detaljnije o tesavvufu pročitajte na linku: Pojava tesavvufa kao sistema.
Više o lancu prenosilaca duhovnog znanja – silsili pročitajte ovdje: Lanac prenosilaca – silsila
Više o vezanju za muršida možete pročitati na ovom linku: Intisab – vezanje za potpunog muršida
Više i detaljnije o tesavvufu možete pročitati na ovim likovima:
- Šta je tesavvuf?
- Pojava tesavvufa kao sistema
- Tesavvuf u današnjem vremenu
- Aktuelna pitanja u pogledu na tesavvuf
- Tesavvuf – put Kur’ana i Sunneta
Više o tome šta je tesavvuf i ostalim tesavvufskim temama možete pročitati online na liknu Šta je tesavvuf? (Knjiga Duhovni odgoj u Islamu)
Da li znaš za kakvim ljudima je najveća nestašica? Ako tražiš učače, doktore ili poznavaoce šerijatskog prava, naći ćeš ih puno. Ali ako budeš tražio onoga koji bi te ka Allahu, dželle šanuhu, uputio, i mahanama tvog nefsa te podučio, nećeš naći osim vrlo malo. Pa ako ti se posreći i nađeš ga, zgrabi ga s obije tvoje ruke i ne ispuštaj ga. Ibn Ataullah Iskender, k.s.Ako se i vi želite upoznati sa jednim ovakvim muršidom možete nam se obratiti porukom na Messenger ili na kontakt podatke na ovom linku: Kontakt
Muršid, duhovni vodič, igra neizmjerno važnu ulogu u duhovnom rastu i svaki musliman bi trebao da slijedi jednog ispravnog muršida čije djelovanje je u potpunosti u skladu sa Kur’anom i sunnetom. Preporučujemo vam da pročitate ove tekstove da naučite o važnosti muršida: Zašto nam treba muršid? i Šta je to posao muršida? Pozivamo vas na naše sohbete i druženja, prisustvovanje sohbetima i druženje nije uvjetovano vezivanjem za muršida – svi imaju pravo prisustvovati i sudjelovati u aktivnostima! Svi ste dobrodošli. Detaljnije o duhovnom odgoju i tesavvufu pročitajte na linku: Pojava tesavvufa kao sistema. Detaljnije o Menzilu i našim muršidima saznajte na ovim linkovima: O Menzilu, Biografija, savjeti i mudrosti Gavs-i sanija k.s. i Muršid, iršad i Menzil Više o vezanju za muršida možete pročitati na ovom linku: Intisab – vezanje za potpunog muršida Više i detaljnije o tesavvufu možete pročitati na ovim likovima:- Šta je tesavvuf?
- Pojava tesavvufa kao sistema
- Tesavvuf u današnjem vremenu
- Aktuelna pitanja u pogledu na tesavvuf
- Tesavvuf – put Kur’ana i Sunneta
- Tema broja: Šta je tesavvuf?