Menzil.ba
  • Sohbeti
    • Fikh
    • Akaid
    • Edeb i Ahlak
    • Porodica
    • Tefsir
    • Razni poučni tekstovi
    • Mubarek vremena
    • Duhovne bolesti
    • Historija
    • Biografije velikana islama
    • Velikani
    • Ashabi
  • Tesavvuf
  • Aktivnosti
  • Video
  • O nama
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Menzil.ba
  • Sohbeti
    • Fikh
    • Akaid
    • Edeb i Ahlak
    • Porodica
    • Tefsir
    • Razni poučni tekstovi
    • Mubarek vremena
    • Duhovne bolesti
    • Historija
    • Biografije velikana islama
    • Velikani
    • Ashabi
  • Tesavvuf
  • Aktivnosti
  • Video
  • O nama
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Menzil.ba
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Lanac prenosilaca – silsila

in O nama, Sohbeti, Tesavvuf, Velikani
0 0
Home O nama

Budući da je tesavvuf duhovni odgojni sistem na čijem se čelu nalaze Allahov Poslanik, s.a.v.s., i ashabi, r.a., uslov je da vodič tj. odgajatelj iza sebe ima silsilu koja vodi do njih. Silsila je naziv za lanac šejhova koji sežu do Allahova Poslanika, s.a.v.s.

Zapravo, u prvom periodu, silsila tj. lanac prenosilaca bio je uslov i kod prenošenja znanja iz oblasti tefsira, hadisa i fikha. Svaka se predaja, naročito kada su u pitanju tefsir i hadis, nužno morala naslanjati na nekog od ashaba, r.a., a preko njega na Allahova Poslanika, s.a.v.s.

Međutim, kada su se počele pisati knjige, važnost silsile je stavljena u drugi plan. Danas se ne posvećuje velika pažnja istraživanju lanca prenosilaca kada su u pitanju tefsir, fikh i hadis.

Međutim, velikani tesavvufa nikada nisu odstupili od tog pravila. Štaviše, praksa prvog vremena u kojem je silsila prenošena usmeno vremenom je zamijenjena praksom pisanog dokumenta.

Tako je silsila u tesavvufu, za razliku od drugih grana islamske nauke, dobila još veću važnost, te su zbog toga određeni pojedinci počeli iznositi tvrdnje da je praksa silsile naknadno izmišljena i pridodata vjeri.

Istina je da je ona prisutna od samog početka, u svim granama islamske nauke, pa tako i u tesavvufu.

Danas postoje dvije silsile koje vode do Allahova Poslanika, s.a.v.s. Jedna ide preko hz. Ebu Bekra, r.a., a druga preko hz. Alija, r.a. Silsile koje su vodile preko drugih ashaba, r.a., vremenom su se prekinule i nestale. Silsila je poput oluka božanskog fejza koji dolazi od Allaha, dž.š., preko Poslanika, s.a.v.s., i to slijevanje fejza naziva se “fejd-i isnadi” ili “fujudat-i silsile-i dželile”.

Arifi su saglasni u tome da onaj ko nema ispravnu vezu sa duhovnim velikanima biva odbačen na njihovom duhovnom putu. A kako neko može imati ispravnu povezanost sa onim ljudima koje uopće ne poznaje?! Duhovna veza (ma‘nevi rabita) između osobe i onih koji su je pretekli u tesavvufu ne može biti sasvim ispravna sve dok osoba ne bude radila njihova djela, dok se ne bude ukrasila njihovim odgojem i vrlinama. A možemo li se ukrasiti odgojem onih koje ne poznajemo?! Iskreni murid se neće zadovoljiti samo poznavanjem imena svojih šejhova, nego će nastojati da se upozna sa njihovim djelima i vrlinama koje su ih odnijele u Hakkovo prisustvo.

Jedan od nakšibendijskih velikana je rekao: “Poznavanje svojstava prethodnih šejhova može biti korisnije muridu od toga da vidi njihova tijela. Murid može biti zadebljane ljudske dimenzije, pa da u njega ne prođe ono što im je uzvišeni Hakk dao od tajni duhovne posebnosti kada ih vidi.”

Zdravo srce (kalb selim) se postiže Božanskim privlačenjem, a najjači uzrok za postizanje tog privlačenja je druženje sa potpunim šejhom pri čemu se osoba oslobađa loših osobina, a ukrašava pozitivnim, kako bi se mogla uzdići na stepen murakabe (svjesnosti Allahovog nadziranja i Njegove uzvišene prisutnosti) i stepen straha od Njega uzvišenog.

Put nakšibendijskih prvaka je čvrsto prihvatanje vjerovanja ehl-i sunneta ve’l-džemaata i konstantno robovanje vanjštinom i nutrinom, pridržavajući se sunneta a ostavljajući olakšice, uz stalnu srčanu prisutnost sa uzvišenim Allahom (el-hudur meallah) i ulažući u to krajnji napor. Pod olakšicama ovdje mislimo na ono čega se murid mora kloniti poput pretjeranog trošenjenja vremena u dozvoljenim (mubah) stvarima i često i bespotrebno smijanje. Imam-i Rabbani, k.s., rekao je: “Put nakšibendijskih prvaka je najlakši put koji dovodi do Allaha, dž.š., jer se temelji na tesarrufu (duhovnom utjecaju) i davanju džezbe koja prethodi suluku od strane muršida, istinskog nasljednika Vjerovjesnika, a.s., u pogledu izlijevanja svjetala, Allahovom dozvolom, na srca onih koji imaju duhovnu sposobnost. To je put poprimanja muršidove duhovne boje (el-insibag) i njegovog odraza (el-in’ikas) onih koji su s njim iskrenom ljubavlju povezani. Nakši-šejhovi jednako izlijevaju fejz i na starce i na mladiće.” Na početku svakog duhovnog lanca (silsile) svakako se nalazi Allahov Poslanik, a.s. Nakšibendijski tarikat ima tri silsile. Dvije idu preko hazreti Alije, r.a., a jedna preko essiddiku’l-ekbera, najiskrenijeg čovjeka ovog časnog ummeta, hazreti Ebu Bekra, r.a.

Više o tome kako je nastao tesavvuf – sufizam pročitajte na ovom linku: Pojava tesavvufa kao sistema

Više o tome zašto treba muršid pročitajte na ovim linkovima: Zašto muršid? i Šta je to posao muršida?

Više o tesavvufu možete pročitati i na ovim likovima:

– Šta je tesavvuf – sufizam?

 – Tesavvuf u današnjem vremenu

– Aktuelna pitanja u pogledu na tesavvuf

– Tesavvuf – put Kur’ana i Sunneta

 – Tesavvuf i tarikati u islamu

Nakšibendijsko-halidijska silsila od Muhammeda, a.s., do  Gavs-i-Sani Sejjida Abdul-Bäki El-Husejni, k.s..

1 – Resulullah Muhammed, a.s.
2 – Ebu Bekr es-Sidik, r.a.
3 – Imam Selman Farisi, r.a.
4 – Imam Kasim bin Muhammed, r.a.
5 – Imam Džafer Sadik, k.s.
6 – Šejh Bajezid Bistami, k.s.
7 – Šejh Ebul Hasan Harkani, k.s.
8 – Abu Ali Färmedi, k.s.
9 – Ebu Jakub Jusuf Hemedani, k.s.
10 – Abdul Halik el-Gudždevani, k.s.
11 – Arif Er-Rivegeri, k.s.
12 – Mahmud El-Indžir El-Fagnevi, k.s.
13 – Ali Er-Ramiteni, k.s.
14 – Muhammed Baba Semmasi, k.s.
15 – Sejjid Emir Kulal, k.s.
16 – Muhammed Behauddin Šah Nakšibend, k.s.
17 – Alauddin El-Buhari El-Attar, k.s.
18 – Jakub El-Džerhi, k.s.
19 – Ubejdullah El-Ahrar, k.s.
20 – Muhammed Ez-Zahid, k.s.
21 – Derviš Muhammed, k.s.
22 – Muhammd Hadžeki Emkeneki, k.s.
23 – Muhammed Baki, k.s.
24 – Ahmed El-Faruki Serhendi Imami Rabbani, k.s
25 – Muhammed Ma’sum, k.s.
26 – Muhammad Sejfuddin El-Faruki, k.s.
27 – Sejjid Nur Muhammed El-Bedvani, k.s.
28 – Šejh Šemsuddin Habibullah Mazhar, k.s.
29 – Šah Abdullah Dehlevi, k.s.
30 – Mevlana Halid El-Bagdadi, k.s.
31 – Sejjid Abdullah, k.s.
32 – Sejjid Taha, k.s.
33 – Sejjid Sibgatullah El-Ervasi, k.s.
34 – Abdurrahman Tahi, k.s.
35 – Fethullah El-Verkanisi, k.s.
36 – Muhammed Dijauddin, k.s.
37 – Ahmed El-Haznevi, k.s.
38 – Gavs-ul Azam Sejjid Abdulhakim El-Husejni, k.s.
39 – Sultan Sejjid Muhammed Rašid El-Husejni, k.s.
40 – Gavs-i Sani Sejjid Abdul-Bäki El-Husejni, k.s.

Ehli-bejtska silsila od Muhammeda a.s. do  Gavs-i-Sani Sejjid Abdul-Bäki El-Husejni k.s..

1 – Resulullah Muhammed, a.s.
2 – Alija i Fatima, r.a.
3 – Sejjid Imam Husejn, r.a.
4 – Sejjid Imam Ali
5 – Sejjid Serafuddin
6 – Sejjid Muhammed el-Magfur Ebu Firas
7 – Sejjid Madžuddin
8 – Sejjid Ebu Firas
9 – Sejjid Tadžuddin
10 – Sejjid Muhammed
11 – Sejjid Felläh
12 – Sejjid Ebu Firas
13 – Sejjid Kemaluddin
14 – Sejjid Kasim
15 – Sejjid Dža’fer
16 – Sejjid Idris
17 – Sejjid Kasim
18 – Sejjid Tadžuddin
19 – Sejjid Ali
20 – Sejjid Mahmud
21 – Sejjid Hasan
22 – Sejjid Halil
23 – Sejjid Ali
24 – Sejjid Said Ebu-l-Hajr
25 – Sejjid Hadže Ebu Tähir
26 – Šejh Sejjid Käl
27 – Sejjid Tahir
28 – Sejjid Ma’ruf
29 – Sejjid Muhammed
30 – Sejjid Abdiilhakim el-Husejni
31 – Sejjid Abdul-Bäki el-Husejni

ShareTweetPin

Slični tekstovi

Sveti mjeseci su vrijedni poštovanja
Mubarek vremena

Fadileti tri mubarek mjeseca

Edeb i Ahlak

Oholost – jedna od najlošijih osobina

Fitna u Ahiri zemanu i putevi čuvanja
Razni poučni tekstovi

Tefekkur – razmišljanje koje budi srce

Fitna u Ahiri zemanu i putevi čuvanja
Sejjid Mubarek

Tevba i istigfar – pokajanje i traženje oprosta

Fitna u Ahiri zemanu i putevi čuvanja
Sohbeti

El-Fatiha – Značenja i mudrosti

Prolaznost života i pokajanje
Edeb i Ahlak

Prolaznost života i pokajanje

Sljedeći post
Humanitarni rad

Firme i organizacije

Šta je tesavvuf?

Zašto nam treba muršid?

Šta je bejat?

Predznaci Sudnjeg dana

Svaki priznati mezheb jedna kapija

Uloga zikra na putu duhovnog odgoja

Duhovne bolesti i doktori

Intisab – vezanje se za potpunog muršida

Obrazovanje djece u islamu i poduka Kur’anu

Šerijat je izvor sreće

Kategorije

  • Sohbeti
  • Fikh
  • Akaid
  • Tesavvuf - Sufizam
  • Ashabi
  • Biografije velikana islama
  • Duhovne bolesti
  • O nama
  • Edeb i Ahlak
  • Hikaje
  • Historija
  • Menzil – Mjesto živog sunneta
  • Mubarek vremena
  • Općenito o tesavvufu
  • Porodica
  • Razni poučni tekstovi
  • Tefsir
  • Velikani
Menzil.ba

Menzil.ba

Duhovni odgoj u islamu

Menzil.ba
Procitaj vise

Kategorije

  • Sohbeti
  • Fikh
  • Akaid
  • Tesavvuf - Sufizam
  • Ashabi
  • Biografije velikana islama
  • Duhovne bolesti
  • O nama
  • Edeb i Ahlak
  • Hikaje
  • Historija
  • Menzil – Grad živog sunneta
  • Mubarek vremena
  • Općenito o tesavvufu
  • Porodica
  • Razni poučni tekstovi
  • Tefsir
  • Velikani

O nama

Porodični časopis "SEMERKAND"

Izdavaštvo

Humanitarni rad

Firme i organizacije

Humanitarni rad

Humanitarni rad

Prostorije i termini okupljanja

Aktuelno

Šta je tesavvuf?

Fitna u Ahiri zemanu i putevi čuvanja

Zašto nam treba muršid?

Fitna u Ahiri zemanu i putevi čuvanja

Šta je bejat?

Predznaci Sudnjeg dana

Predznaci Sudnjeg dana

© 2020 Semerkand

Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
  • Sohbeti
    • Fikh
    • Akaid
    • Edeb i Ahlak
    • Porodica
    • Tefsir
    • Razni poučni tekstovi
    • Mubarek vremena
    • Duhovne bolesti
    • Historija
    • Biografije velikana islama
    • Velikani
    • Ashabi
  • Tesavvuf
  • Aktivnosti
  • Video
  • O nama
  • Kontakt

© 2020 Semerkand

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In