Jednom davno živio jedan veoma pametan i mudar čovjek pod imenom Šenn. Jednog dana je, da bi se oženio i da bi našao ženu pametnu poput sebe, uzjahao je konja i krenuo na put. Na putu je sreo jednog čovjeka koji je išao prema svome selu. Šenn mu se pridružio, pa ga upita:
– Hoću li ja tebe opteretiti ili ćeš ti mene?
– Kakav je to govor? Dok smo oba na konju kako da se opteretimo?
Nakon što su se približili selu Šenn je vidio požnjeveno žito, pa upita:
– Je li ovo žito pojedeno ili nepojedeno?
– A, neznalice čovjeka! Vidiš žito u klasu i još pitaš je li pojedeno ili ne?
Kada su stigli u selo presreli su neku dženazu. Šenn upita opet:
– Je li ovaj u tabutu mrtav ili živ?
Čovjek se iznervira:
– E, svašta, nisam vidio glupaka i neznalicu poput tebe!
Jadni čovjek je taj dan u goste primio saputnika, iako nije mogao dati smisla njegovim pitanjima. U kući je imao kćerku pod imenom Tabaka. Ona upita babu ko je musafir, a ovaj odgovori da je to jedan veoma glup čovjek koji mu je postavljao glupa pitanja. Nakon što ih je čula, kćerka reče:
– Babo, taj čovjek nije glup. Odgovor na prvo pitanje znači: “Da ja počinjem prvi s govorom ili ti?” Drugo: “Jesu li vlasnici žita pojeli njegove pare (pare od žita)”, a treće: “Je li možda onaj mrtvac ostavio iza sebe dijete koje će oživjeti njegovo ime?”
Na to se on vrati do Šanna i prenese mu odgovore, a Šenn mu tada reče:
– Ove riječi ne pripadaju tebi. Možeš li mi reći ko ih je izgovorio? Čovjek reče da je to njegova kćerka.
Šenn je izrazio želju da je oženi, govoreći: “Ja sam tražio baš ovakvu djevojku.”
Sa zadovoljstvom babe i majke, Šenn je oženio Tabaku i odveo svojoj kući i porodici. Okolni narod je za taj brak rekao: “Vafeka šenn tabaka”, što znači: “Posuda je pogodna za poklopac.”
Šenn znači “posuda za vodu”, a tabaka znači “poklopac”.
El-Meydani, Mecmau’l-Emsal, 2:423–24; Meşahiru’n-Nisa, 1:435–37.
Da li znaš za kakvim ljudima je najveća nestašica? Ako tražiš učače, doktore ili poznavaoce šerijatskog prava, naći ćeš ih puno. Ali ako budeš tražio onoga koji bi te ka Allahu, dželle šanuhu, uputio, i mahanama tvog nefsa te podučio, nećeš naći osim vrlo malo. Pa ako ti se posreći i nađeš ga, zgrabi ga s obije tvoje ruke i ne ispuštaj ga. Ibn Ataullah Iskender, k.s.Ako se i vi želite upoznati sa jednim ovakvim muršidom možete nam se obratiti porukom na Messenger ili na kontakt podatke na ovom linku: Kontakt
Muršid, duhovni vodič, igra neizmjerno važnu ulogu u duhovnom rastu i svaki musliman bi trebao da slijedi jednog ispravnog muršida čije djelovanje je u potpunosti u skladu sa Kur’anom i sunnetom. Preporučujemo vam da pročitate ove tekstove da naučite o važnosti muršida: Zašto nam treba muršid? i Šta je to posao muršida? Pozivamo vas na naše sohbete i druženja, prisustvovanje sohbetima i druženje nije uvjetovano vezivanjem za muršida – svi imaju pravo prisustvovati i sudjelovati u aktivnostima! Svi ste dobrodošli. Detaljnije o duhovnom odgoju i tesavvufu pročitajte na linku: Pojava tesavvufa kao sistema. Detaljnije o Menzilu i našim muršidima saznajte na ovim linkovima: O Menzilu, Biografija, savjeti i mudrosti Gavs-i sanija k.s. i Muršid, iršad i Menzil Više o vezanju za muršida možete pročitati na ovom linku: Intisab – vezanje za potpunog muršida Više i detaljnije o tesavvufu možete pročitati na ovim likovima:- Šta je tesavvuf?
- Pojava tesavvufa kao sistema
- Tesavvuf u današnjem vremenu
- Aktuelna pitanja u pogledu na tesavvuf
- Tesavvuf – put Kur’ana i Sunneta
- Tema broja: Šta je tesavvuf?